mj mediation

Zorg voor goed contact tussen klant en bedrijf

Geplaatst op

Binnen een bedrijf zijn er een aantal dingen die van groot belang zijn om succesvol te worden of te blijven. Zo moet je altijd blijven groeien en kun je niet stil blijven staan, omdat de wereld blijft veranderen. Als je niet mee gaat veranderen, dan begin je achter te lopen en het is altijd erg moeilijk om dit dan nog goed te maken. Daarnaast is contact tussen jouw bedrijf en de buitenwereld ook erg belangrijk. Wat is het imago van het bedrijf en is er sprake van een goede storingsdienst? Kunnen klanten met hun problemen makkelijk bij het bedrijf en de storingsdienst terecht of laat het bedrijf de klant dan aan zijn of haar lot over? Als je jouw bedrijf wil laten groeien tot een groot succes, dan is klantcontact ontzettend belangrijk. Mensen willen het gevoel hebben dat er naar ze geluisterd wordt en je moet er dan ook altijd voor zorgen dat de klant bij het bedrijf terecht kan met vragen of andere dingen.

Laat de klanten feedback geven

Zorg ervoor dat de klanten van jouw bedrijf de mogelijkheid krijgen om feedback te geven. Dit is fijn voor de klanten, maar ook voor jou. Jij kunt hierdoor namelijk beter inspelen op de behoeftes van de klanten. Als je bijvoorbeeld feedback krijgt dat de storingsdienst nog niet goed werkt, dan kun je onderzoeken hoe de storingsdienst zijn werkzaamheden kan verbeteren. Zo blijf je groeien als bedrijf.

Zorg voor een aanspreekpunt

Ook is het belangrijk dat er altijd een aanspreekpunt is waar de klant heen kan gaan voor vragen of meldingen. Dit kan in de vorm van een telefoondienst of bijvoorbeeld een storingsdienst. Zorg dat het ook duidelijk is voor klanten waar ze naartoe kunnen gaan met vragen of meldingen, zodat ze dit snel en makkelijk kunnen vinden.

Beloon klanten voor het geven van feedback

Feedback geven kost moeite en daarom kan het zo zijn dat mensen dit minder snel doen. Het kan dan ook een interessant concept zijn om de klanten te belonen voor het geven van feedback. Dit kan in de vorm van kortingen of leuke kleinigheidjes. Als een klant dan feedback geeft over hoe goed de storingsdienst reageerde toen ze een storing kwamen melden, dan is dit goed voor potentiële klanten.

Gerelateerde berichten

Over ons

Lees over mediation en alle voordelen die het kan brengen. Ook nemen we onderwerpen uit de sociale hoek onder de loep op onze site.

Contactgegevens

Via info @ mj-mediation.nl neem je eenvoudig contact met ons op. We beantwoorden je vragen zo snel mogelijk.

© 2024 Alle rechten voorbehouden